Bağlıca Özel Ders

Bağlıca Mahallesi Muhtar Adayı Ahmet Değirmenci ile röportaj

Bağlıca’da Yaşam, 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri’nde mahallenin 5 yıllık yönetimine talip olan muhtar adayları ile seçmenleri buluşturuyor. ‘Bağlıca’nın Muhtar Adayları Anlatıyor’ isimli röportaj serisinin bugünkü konuğu Ahmet Değirmenci oldu.
Bağlıca Mahallesi Muhtar Adayı Ahmet Değirmenci’nin yanıtları şöyle:

- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız? 
- 11.10.1963 Bağlıca doğumluyum. Kurumsal temizlik, ev-ofis mobilya ve halı pazarlama ile inşat sektörlerinde iş yaptım. Son 15 yıl Erikli Ankara Bölge Bayiliği ve son olarak Bağlıca Bayisi olarak hizmet verdim. 2014’te emekli oldum. İlköğretimi Bağlıca’da tamamladım. Şu an meşguliyetim yok, muhtarlık için görev verilirse hazırım.

- Kaç yıldır Bağlıca’da yaşıyorsunuz?
- Yaşamım boyunca ikametgah ettiğim Bağlıca’yı hiç bırakmadım.

- Sizce mahalle muhtarlığı tek dönem mi yoksa birkaç dönem üst üste mi yapılmalı?
- Muhtarlığın tek-çok dönem olmasına her zaman seçmen karar verir. Muhtarlık hizmet anlayışıyla ve çalışmayla olur, boş vaatlerle değil.

- Sizce Bağlıca’da, muhtarlığın girişimleri ve yerel yönetimin iradesi ile en hızlı şekilde çözülmesi gereken ilk 3 sorunu nedir?
- Bağlıca Mahallemiz’in ulaşım sıkıntısı var. Buna acil çözüm getirmek için acil müracaatların yapılması gerek. Pazar Yeri, AVM mahallemizde maalesef yok.

- Bağlıca ile şehir merkezi arasındaki yolculuklarınızda hangi ulaşım yöntemini kullanıyorsunuz? (toplu taşıma ya da özel araç) Bu yolculuklarda ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bahsettiğiniz sorunların çözümü için ne tür girişimleriniz olacak?
- Ulaşımı dolmuşla yaparım o da çok zaman alıyor. İyileştirilmesi gerek olduğunu gördüm.

- Bağlıcalıların sosyalleşip birbirini tanıyabileceği, sorunlarını tartışıp çözüm önerilerini gündeme getirebileceği rutin toplantılar gerçekleştirmeyi düşünür müsünüz? Buna benzer projeleriniz var mı?
- Bağlıca Mahallesi olarak ilk projem muhtarlıktan internet aracılığıyla yaptıklarımız ve yapacaklarımızı paylaşmak olacaktır. Dinleyici ve şikayetler için  çözüm arayışında olacağım.

MADDİ OLARAK İYİ OLABİLİR AMA GÖRÜNTÜ HOŞ DEĞİL

- Etimesgut Belediye Başkanı ve Cumhur İttifakı’nın Etimesgut Adayı Enver Demirel’in şubat başında açıkladığı, Bağlıca 2. Etap’taki inşaat emsallerinin artırılacağı yönündeki vaadini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce Bağlıca’da birim arazi üzerine inşa edilecek daha fazla konut, mahalle için yararlı mı yoksa zararlı mı olur?
- 2. etapla ilgili villa parselleri yanına bloklar yapıldı. Villada oturan sakinlere sormak gerekir, maddi olarak iyi olabilir ama görüntü hoş değil.

- Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin kısa süre önce açıkladığı, AŞTİ’ye giriş çıkış yapan otobüslerin Çevre Yolu’na Bağlıca üzerinden ulaşması konusunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce şehirlerarası yolcu otobüslerinin güzergahı haline gelmesi, Bağlıca’ya yararlı mı yoksa zararlı mı olur?
- AŞTİ otobüs güzergâhı Bağlıca üzerinden olursa trafik çekilmez.

BAĞLICA’NIN EN BÜYÜK SORUNU OKUL

- Nüfusu 30 bine dayanan Bağlıca’da biri inşa halinde toplam 3 devlet okulu bulunurken özel okul sayısının bunun yaklaşık 10 katı olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bağlıca’ya yeni devlet okulları kazandırmayı düşünür müsünüz? Eğer düşünüyorsanız ne tür girişimleriniz olacak?
- Araştırmalar sonucunda ilköğretim ortaöğretim sınıflarda öğrenci sayı 25-35 arası. Bu rakam yeni dönemde tedbir alınmazsa 35-45 öğrenci sayısına ulaşacak. Bu da eğitim seviyesinin düşmesine sebep olur. Şahsen 2 okulla da görüşüyorum. Bence Bağlıca’nın en büyük sorunu bu, okullar yapılmalıdır.

- Seçimi kazanmanız durumunda haftanın 5 günü vatandaşların erişebileceği şekilde muhtarlıkta mı olacaksınız yoksa mahallelinin işlemlerini azalarınızdan biri mi yürütecek?
- Haftanın 5 günü muhtarlıkta olup 7/24 ulaşılabilir olacağım. Muhtarlık ek isim değil tek iş, gönül işim olacaktır.

- Bağlıcalılara, vaatleriniz ve projeleriniz hakkında neler söylemek istersiniz?
- Muhtarın yetkileri belli, boş vaatler vermek istemiyorum. Pazar yeri ile ilgili imzalar topladım, gerekli birimlere teslim edildi. Muhtarlığın gönül işi olduğunu söylüyorum, mahallemi çok iyi tanıyorum. Siyasetçi değilim. Ben de bir mahalle sakiniyim ben de bir seçmenim. Politik vaat, tartışma ve çekişmeye verecek oyum yok. Bunları yapmayacak bir idareci istiyorum. Bunları yapmayacak biri olduğum için idareciliğe talibim. Bana partimi soruyorlar, "Bağlıca'nın işlerini yaptırabilmek için bağlantın var mı?" diyorlar. Değerli Bağlıcalılar, mahalle dediğimiz bu yerin nüfusu 40 bine dayandı.  Türkiye'deki 572 ilçeden daha fazla, 20 binin üzerinde seçmenin bulunduğu bir yerin sorunlarına kimse kayıtsız kalamaz, kimse sırtını dönemez. Mahallemizin menfaatlerini, siyasetin üzerinde tutacağım. Çalışma şeklim bu olacaktır.

YÖNTEM VE İÇERİĞİN OLUŞTURULMASINA YÖNELİK ÖNEMLİ NOT:
Bağlıca’da Yaşam, demokratik bir seçim süreci için seçmenlerin oy vereceği adayları yakından tanımasının önemli olduğuna inanıyor. Bu sebeple sosyal medya üzerinden eş zamanlı olarak ulaştığımız adaylara röportaj talebimizi ilettik. Olumlu dönüş yapan adayların tümüne aynı soruları ulaştırdık. Röportajlar, adayların yazılı olarak verdiği yanıtların Bağlıca’da Yaşam’a ulaşma sırasına göre yayınlanıyor. Sosyal medya üzerinde farkına varamadığımız diğer adayların da aynı söz hakkına sahip olduğunu, facebook/baglicadayasaminstagram/baglicadayasamtwitter/baglicadayasam ya da baglicadayasam@gmail.com adresinden bize ulaşabileceklerini hatırlatmak isteriz.

DİĞER ADAYLARIN RÖPORTAJLARI