Bağlıca Özel Ders

Bağlıca'daki devlet okulu inşaatlarının sayısı ikiye yükseldi

Bağlıca'da Yaşam'ın dün duyurduğu Karatuz Caddesi'ndeki devlet okulu inşaatının ardından yeni bir okul inşaatı daha başladı. Mahallede iki devlet okulu birden yapılıyor. Yeni okul hakkındaki tüm bilgiler Bağlıca'da Yaşam'ın haberinde...


Bağlıca Mahallesi'ndeki kamu tarafından inşa edilen okul sayısı ikiye çıktı. İmar planında eğitim alanı olarak belirlenen arazilerden birinde daha yeni okul inşasına başlandı. Eş zamanlı olarak ilerleyecek projeler ile Bağlıca iki yeni ilköğretim okuluna kavuşacak.


Murat ve Höyük caddelerinin kesişimdeki bulunan 46849 ada 2 numaralı parsel, Bağlıca'nın imar planında 'ilköğretim okulu' olarak ayrılmıştı.
 
Ankara'da inşa edilecek bazı okullar için 2018'in sonunda harekete geçen Ankara Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı'nın 'okul yapım işi' ihalesine Bağlıca'da inşa edilecek olan iki ayrı ilköğretim okulu da dahil edildi.
 
Hazar Fırın ve Bildirici Market'in arka tarafında kalan okul için arsayı teslim alan firma birkaç gün önce 18 bin 136 metrekare büyüklüğündeki arazide hafriyat çalışmalarına başladı. Okul arazisinin etrafı da beton duvarla çevriliyor.

L şeklinde inşa edilecek olan okulun temel kazısı gerçekleştiriliyor. Kotlu arazide temel kazısından çıkarılan toprak ile alanın geneli tesviye ediliyor.


Yüklenici firma, beton duvar çalışmalarına bugün başladığı alan içeresinde henüz şantiye kurulmadı.

Benzer okul ihalelerinde 450 günlük iş bitirme süresi verildiği dikkate alınırsa Bağlıca'da Yaşam'ın tahminlerine göre yeni ilköğretim okulunun mayıs 2021'de tamamlanması ve 2021-2022 eğitim öğretim yılında öğrenci kabul etmesi bekleniyor.

2021-2022 eğitim öğretim yılında Bağlıca'daki toplam devlet okulu sayısı 5'e yükselecek.

BAĞLICA'DAKİ DİĞER DEVLET OKULU (KARATUZ CADDESİ) İNŞAATI İÇİN BURAYA TIKLAYIN