Bağlıca Özel Ders

Bağlıca Mahallesi Muhtar Adayı Cengiz Yağdıran ile röportaj


Bağlıca’da Yaşam, 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri’nde mahallenin 5 yıllık yönetimine talip olan muhtar adayları ile seçmenleri buluşturuyor. ‘Bağlıca’nın Muhtar Adayları Anlatıyor’ isimli röportaj serisinin bugünkü konuğu Cengiz Yağdıran oldu.
Bağlıca Mahallesi Muhtar Adayı Cengiz Yağdıran’ın yanıtları şöyle:

- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız? 
- 1965 yılında Ankara’nın Elmadağ ilçesinde doğdum. İlk ve orta okulu Elmadağ’daki okullarda okudum. Ankara Yapı Meslek Lisesi’ni bitirdikten sonra üniversite egitimimi Kırıkkale Üniversitesi’nde tamamladım. Altındağ Belediyesi’nde Yol, Asfalt, Tretuvar, Park ve Bahçeler ve İmar müdürlüklerinde 32 yıl memurluk ve idarecilik yaptım. 2017 yılında emekli oldum. Evli ve 2 çocuk babası ve 1 torun sahibiyim. Emekli olduktan hemen sonra ARBOLA İnş. Tic. Ltd. Şti.’de 2018 yılı kasım ayına kadar şantiye şefliği yaptım. Seçimlerden dolayı işimden ayrıldım ve şu an herhangi meşguliyetim bir yok.

- Kaç yıldır Bağlıca’da yaşıyorsunuz?
- Bağlıca’da dört yıldır ikamet etmekteyim.

- Sizce mahalle muhtarlığı tek dönem mi yoksa birkaç dönem üst üste mi yapılmalı?
- Muhtarlık görevi bence iki dönemden az olmamalıdır. Çünkü muhtar seçilecek arkadaş, kurumları ve bürokrasiyi birinci dönemde ancak öğreneceği için ikinci dönemde daha verimli olacağı kanısındayım.

- Sizce Bağlıca’da, muhtarlığın girişimleri ve yerel yönetimin iradesi ile en hızlı şekilde çözülmesi gereken ilk 3 sorunu nedir?
- Bağlıcamız’ın ilk üç sorunu şunlardır.
1) Ulaşım (Bağlıca’dan kalkan dolmuşlar Etimesgut’un içerisinde çok dolaşıyor ve bizler için çok büyük ızdırap vermekte. Bağlıca’dan kalkan dolmuşun direkt Kızılay’a ulaşımının sağlanması.)
2) Pazar yerimiz yok. Bağlıca halkı marketlere mahkum edilmektedir.
3) Evcil hayvan barınakları. (Sokaklarda çok sayıda başı boş hayvanlar mevcut ve mahalle sakinleri bu konuda çok huzursuz. Hem mahalle sakinlerini rahatlatmak hem de o hayvanların barınacak bir yuvası olması herkesi mutlu edecektir.

ÇÖZÜM OTOBÜS SAYISINI ÇOĞALTMAK

- Bağlıca ile şehir merkezi arasındaki yolculuklarınızda hangi ulaşım yöntemini kullanıyorsunuz? (toplu taşıma ya da özel araç) Bu yolculuklarda ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bahsettiğiniz sorunların çözümü için ne tür girişimleriniz olacak?
- Daha çok toplu taşım kullanmaktayım. Dolmuşlar yukarıda bahsettiğim gibi çok dolanıyor. Koru metrosuna gitmek için Bağlıca içerisinde ring yapan otobüslerin sayısı yetersiz olduğundan vatandaşlar duraklarda hem çok bekliyor hem de çok kalabalık oluyor. Çözüm otobüs sayısını çoğaltmak.

- Bağlıcalıların sosyalleşip birbirini tanıyabileceği, sorunlarını tartışıp çözüm önerilerini gündeme getirebileceği rutin toplantılar gerçekleştirmeyi düşünür müsünüz? Buna benzer projeleriniz var mı?
- Bağlıca’da yaşayan insanları sosyalleşmesi ve kaynaşması benim çok önemsediğim bir olaydır. Onun için kurumlardan (Belediye, Kaymakamlık veya özel sektör) servis araçları temin edip yazlık ve kışlık geziler düzenleyeceğim. Zaman zaman toplu halde sinema, tiyatro gibi etkinlikler, piknikler ve doğa yürüyüşü düzenleyerek burada yaşayan insanları hem sosyalleştirip hem de birbirleriyle kaynaştıracağım. Belediyede yıllarını vermiş bir memur, bir amir olarak makama bir talep konusunda nasıl yaklaşılır çok iyi bilirim.

- Etimesgut Belediye Başkanı ve Cumhur İttifakı’nın Etimesgut Adayı Enver Demirel’in şubat başında açıkladığı, Bağlıca 2. Etap’taki inşaat emsallerinin artırılacağı yönündeki vaadini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce Bağlıca’da birim arazi üzerine inşa edilecek daha fazla konut, mahalle için yararlı mı yoksa zararlı mı olur?
- Emsal konusu benim mesleğim ve ilgi alanıma girer. Emsalin yükselmesini tamamen ranta dayalı bir uygulama olarak değerlendiriyorum. Emsal yükseldikçe o bölgedeki yeşil alanı ortadan kaldırmış oluruz. Tabii ki bu olay mahalle sakinleri açısından olumlu olmaz, arsa sahipleri için olumlu olur.

- Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin kısa süre önce açıkladığı, AŞTİ’ye giriş çıkış yapan otobüslerin Çevre Yolu’na Bağlıca üzerinden ulaşması konusunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce şehirlerarası yolcu otobüslerinin güzergahı haline gelmesi, Bağlıca’ya yararlı mı yoksa zararlı mı olur?
- Şehirlerarası otobüslerin Bağlıca’dan geçmesi tabii ki zararlı olur. Çünkü başta Bağlıca Kavşağı bu yükü kaldırmaz. Asayiş konusunda da son derece tehlikeli.

- Nüfusu 30 bine dayanan Bağlıca’da biri inşa halinde toplam 3 devlet okulu bulunurken özel okul sayısının bunun yaklaşık 10 katı olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bağlıca’ya yeni devlet okulları kazandırmayı düşünür müsünüz? Eğer düşünüyorsanız ne tür girişimleriniz olacak?
- Bağlıcamız bilindiği gibi yeni kurulan bir mahalle olduğundan ve burada yaşayan insanların bir kısmının gelir düzeyi Türkiye koşullarının biraz üzerinde oluşundan kaynaklı özel okulların fazla olmasını buna yorumluyorum. Devlet okullarının yapılmasını tabii ki düşünürüm. Yapılması için başta İlçe Milli Egitim Müdürlüğü, Kaymakamlık, Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere çalınmadık kapı koymayacağım. Çünkü burada özel okullara çocuğunu gönderemeyecek o kadar insan var ki... Onların hakkını savunacağım. Burada iyi bir devlet okulu olursa vatandaş neden özel okulu tercih etsin? Onun için devlet okulu şart. Benim kendi çocuklarım devlet okullarında okudular. Büyük oğlum uzman doktor, küçük oğlum matematik öğretmeni. Çocukların okuması için özel okul şart değil.

MESAİ SAATİNİ ESNEK TUTACAĞIM

- Seçimi kazanmanız durumunda haftanın 5 günü vatandaşların erişebileceği şekilde muhtarlıkta mı olacaksınız yoksa mahallelinin işlemlerini azalarınızdan biri mi yürütecek?
- Benim bir evim var, bir de Bağlıca halkı layık görürse muhtarlık görevim olacak. Başka bir işim yok. Elbetteki kendim olacağım. Seçim sloganımda da olduğu gibi “Ek işi değil tek işi olan bir muhtar” olacağım. Ayrıca çalışan arkadaşlar için mesai saatini esnek tutacağım. Çünkü saat 17.00’de işten çıkan vatandaş benimle görüşmek ve postadan gelen tebligat, trafik cezası vb. evraklarını kendilerine takdim etmek için mesai saatim en az 18.00 olacak. Ben memuriyetten gelen birisi olduğum için evrak konusunu çok önemsiyorum. Benim bir saat evime geç gitmem veya hafta sonu iki saat fazla mesai harcamam bir şey kaybettirmez. Ama tebligatı eline ulaşamayan vatandaş çok şey kaybedebilir düşüncesiyle mesai saatim çok önemli değil. Memuriyette de 17.00 de işten çıktığım nadirdir. Biz oraya rant için değil hizmet için talibiz.

- Bağlıcalılara, vaatleriniz ve projeleriniz hakkında neler söylemek istersiniz?
-

YÖNTEM VE İÇERİĞİN OLUŞTURULMASINA YÖNELİK ÖNEMLİ NOT:
Bağlıca’da Yaşam, demokratik bir seçim süreci için seçmenlerin oy vereceği adayları yakından tanımasının önemli olduğuna inanıyor. Bu sebeple sosyal medya üzerinden eş zamanlı olarak ulaştığımız adaylara röportaj talebimizi ilettik. Olumlu dönüş yapan adayların tümüne aynı soruları ulaştırdık. Röportajlar, adayların yazılı olarak verdiği yanıtların Bağlıca’da Yaşam’a ulaşma sırasına göre yayınlanıyor. Sosyal medya üzerinde farkına varamadığımız diğer adayların da aynı söz hakkına sahip olduğunu, facebook/baglicadayasaminstagram/baglicadayasamtwitter/baglicadayasam ya da baglicadayasam@gmail.com adresinden bize ulaşabileceklerini hatırlatmak isteriz.

DİĞER ADAYLARIN RÖPORTAJLARI