Bağlıca Özel Ders

Bağlıca Mahallesi Muhtar Adayı Kalender Akbuğa ile röportaj

Bağlıca’da Yaşam, 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri’nde mahallenin 5 yıllık yönetimine talip olan muhtar adayları ile seçmenleri buluşturuyor. ‘Bağlıca’nın Muhtar Adayları Anlatıyor’ isimli röportaj serisinin bugünkü konuğu Kalender Akbuğa oldu.
Bağlıca Mahallesi Muhtar Adayı Kalender Akbuğa’nın yanıtları şöyle:

- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız? 
- 1966 Çorum Sungurlu doğumluyum. İlkögretimi Çorum'da tamamlayıp 1980 yılında Ankara'ya geldim ve ticarete atıldım. Çeşitli bölgelerde ticarete devam ederken 2008 yılında Bağlıca'ya geldim ve Bağlıca Pide Kebap Salonu'nu kurdum. Daha sonra 2016 yılında Kalenderoğlu Kebapçısı'nı kurdum. Halen bu iki firmann işletmesine devam etmekteyim. Evli, 3 çocuk ve 3 torun sahibiyim. 11 yıldır esnaf olarak hizmet ettiğim ve ikamet ettiğim Bağlıca Mahallesi'ne adayım.

- Kaç yıldır Bağlıca’da yaşıyorsunuz?
- 11 yıldır Bağlıca'dayım ve bir esnaf olarak ne gibi eksikleri olduğunu gayet iyi biliyorum. Sizlerin de takdiri ile seçilirsem eğer mahallemizin sorunlarını çözmek için elimden gelen gayreti göstereceğim.

- Sizce mahalle muhtarlığı tek dönem mi yoksa birkaç dönem üst üste mi yapılmalı?
- Seçmenin karar vermesi gerektiren bir konu olduğunu düşünüyorum. Çünkü çalışan, uğraşan mahallesi için elinden gelen gayreti gösteren bir muhtarı tekrar komşularımız seçer. Çalışmayan, ek iş olarak gören bir muhtarı da kesinlikle tekrar seçmeyeceklerdir.

EN HIZLI ÇÖZÜLMESİ GEREKEN SORUN ULAŞIM

- Sizce Bağlıca’da, muhtarlığın girişimleri ve yerel yönetimin iradesi ile en hızlı şekilde çözülmesi gereken ilk 3 sorunu nedir?
- Şu an için en hızlı çözülmesi gereken sorunlardan birincisi ulaşım. (Dolmuşlar) Bağlıca'dan Etimesgut'un içerisinde çok zaman kaybediyor. Buradan direkt Eskişehir Yolu-Kızılay hattı olmalı. Metroya giden otobüslerin sefer sayılarının artması gerektiği kanaatindeyim. İkinci olarak bölgedeki okul sayısının az olduğunu düşünüyorum. 30 bine yaklaşan nüfuslu bir mahallede üç tane okul bence yok denecek kadar az. Üçüncü de pazar yerimiz yok. Olsa güzel olur diye düşünüyorum.

- Bağlıca ile şehir merkezi arasındaki yolculuklarınızda hangi ulaşım yöntemini kullanıyorsunuz? (toplu taşıma ya da özel araç) Bu yolculuklarda ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bahsettiğiniz sorunların çözümü için ne tür girişimleriniz olacak?
- Daha çok özel aracımı kullanmaktayım. Ara ara toplu taşıma araçlarını da kullandım. Özel araçla kullanım sorunlu. AŞTİ (Sabancı) Bulvarı ve Eskişehir Yolun'dan gelen araçların Bağlıca'ya girmesi trafik yoğunluğunu artıyor. Özellikle akşam saatleri trafik çekilmez oluyor. Toplu taşımada da otobüsler geç ve çok dolu geliyor. Özellikle Bağlıca içinde ring yapan EGO'ların ve sefer sayılarının artması gerektiği kanaatindeyim.

- Bağlıcalıların sosyalleşip birbirini tanıyabileceği, sorunlarını tartışıp çözüm önerilerini gündeme getirebileceği rutin toplantılar gerçekleştirmeyi düşünür müsünüz? Buna benzer projeleriniz var mı?
- Etimesgut'un çoğu mahallesinde olduğu gibi insanların gidebileceği sosyal tesislerin bu konuda çok verimli olacağını düşünüyorum. Emekliler Konağı gibi Bağlıca'daki yaşlılarımızın ve emeklilerimizin gideceği ve Aile yaşam merkezi gibi. Daha sonrasında geziler de düzenlenebilir diye düşünüyorum.

- Etimesgut Belediye Başkanı ve Cumhur İttifakı’nın Etimesgut Adayı Enver Demirel’in şubat başında açıkladığı, Bağlıca 2. Etap’taki inşaat emsallerinin artırılacağı yönündeki vaadini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce Bağlıca’da birim arazi üzerine inşa edilecek daha fazla konut, mahalle için yararlı mı yoksa zararlı mı olur?
- Bağlıc'ada oturan komşularımızın Bağlıca'yı tercih etmelerindeki sebebin ilk olarak çok sıkışık değil de çok ferah bi mahalle olduğunu düşünüyorum. Emsalin artmasını daha fazla konut sayısı ve daha az yeşil alan olarak görüyorum. Yeşili ve doğayı seven biri olarak çok iyi olacağını onaylamam mümkün değil.

- Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin kısa süre önce açıkladığı, AŞTİ’ye giriş çıkış yapan otobüslerin Çevre Yolu’na Bağlıca üzerinden ulaşması konusunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce şehirlerarası yolcu otobüslerinin güzergahı haline gelmesi, Bağlıca’ya yararlı mı yoksa zararlı mı olur?
- Kesinlikle onaylamıyorum. Muhtar olarak seçilmesem de bir Bağlıcalı olarak o otobüslerin geçmemesi için gerekirse imza toplayıp gerekli kurumlara dilekçe halinde göndereceğim. Zaten şu anda bile Bağlıca Bulvarı'nn trafiği çok yoğun bir de o otobüsler geldiğinde daha da çekilmez olacağını düşünüyorum.

- Nüfusu 30 bine dayanan Bağlıca’da biri inşa halinde toplam 3 devlet okulu bulunurken özel okul sayısının bunun yaklaşık 10 katı olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bağlıca’ya yeni devlet okulları kazandırmayı düşünür müsünüz? Eğer düşünüyorsanız ne tür girişimleriniz olacak?
- Yukarıda da belirtiğim gibi Bağlıca'da özel okul sayısının artmasının devlet okulu sayısının az olması kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Devlet okullarının artması için İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı'na kadar gideceğim. İlk, orta öğretim ve liseler yapılması için elimden gelen gayreti göstereceğim.

HER GÜN HER SAAT HİZMET VERECEĞİM

- Seçimi kazanmanız durumunda haftanın 5 günü vatandaşların erişebileceği şekilde muhtarlıkta mı olacaksınız yoksa mahallelinin işlemlerini azalarınızdan biri mi yürütecek?
- Şayet sizlerin de takdiri ile seçilirsem haftanın her günü, her saati komşularımıza hizmet vereceğim.

- Bağlıcalılara, vaatleriniz ve projeleriniz hakkında neler söylemek istersiniz?
- Talepler, öneri ve şikayetler için muhtarlık WhatsApp Hattı kuracağım. Haftanın 7 günü ve 24 saati Bağlıca'dayım.

YÖNTEM VE İÇERİĞİN OLUŞTURULMASINA YÖNELİK ÖNEMLİ NOT:
Bağlıca’da Yaşam, demokratik bir seçim süreci için seçmenlerin oy vereceği adayları yakından tanımasının önemli olduğuna inanıyor. Bu sebeple sosyal medya üzerinden eş zamanlı olarak ulaştığımız adaylara röportaj talebimizi ilettik. Olumlu dönüş yapan adayların tümüne aynı soruları ulaştırdık. Röportajlar, adayların yazılı olarak verdiği yanıtların Bağlıca’da Yaşam’a ulaşma sırasına göre yayınlanıyor. Sosyal medya üzerinde farkına varamadığımız diğer adayların da aynı söz hakkına sahip olduğunu, facebook/baglicadayasaminstagram/baglicadayasamtwitter/baglicadayasam ya da baglicadayasam@gmail.com adresinden bize ulaşabileceklerini hatırlatmak isteriz.

DİĞER ADAYLARIN RÖPORTAJLARI